Etichete

,


Cu totii stim ca munca de SEO presupune

  • găsirea expresiilor cheie care convertesc,
  • crearea unui conținut accesibil pentru motoarele de căutare,
  • crearea legăturilor către site-ul respectiv.

Noul update al algoritmului Google denumit Google Panda 2.2 vine încă o dată să suplinieze faptul că pe internet conținutul trebuie să fie de calitate. Fiecare click pe un post reprezintă o persoană care își dorește să găsească ceva în acel articol sau în magazinul online. De aceea Google dă o mai mare importanță voturilor pe care oamenii le dau site-urilor prin butoanele „LIKE”, „SHARE”, „TWEET” pe site urile de socializare.

Internetul tinde sa devina din ce in ce mai uman, daca putem spune asa. Prin voturile date de utilizatorii site-urilor se decide care site are cel mai bun continut rezultand o clasare pe locurile de top in cautarile motoarelor de cautare.

Blogerii si profesionistii seriosi nu trebuie sa se ingrijoreze de acest nou update in algoritmele de cautare Google. Dupa cum se stie acesta poate fi inca unul din cele 500 de modificari pe care Google le face algoritmilor de cautare anual.

Scaderea traficului este inerenta unei schimbari de algoritm.  Google nu a oferit prea multe informatii despre modul in care sa reactioneze blogerii si profesionistii SEO pentru a reveni in topul cautarilor. La inceput au fost mai criptici spunand doar ca trebuie ca webmasterii sa identifice si sa elimine continutul de proasta calitate sau superficial. Multi nu au inteles asta si s-a ajuns pana la inchiderea unor site-uri din cauza traficului scazut.

Tot ce putem sa folosim este un set de 23 de intrebari pe care trebuie sa si le puna oricine doreste sa fie in top online dupa noile update-uri ale algoritmilor Google:

  1. Ai avea incredere in continutul prezentat in articol?
  2. Subiectul acestui articol este scris de un expert sau de un entuziast care cunoaste topicul bine, sau este superificial tratat?
  3. Site-ul contine articole dublate, sau care se invart in jurul aceluiasi subiect folosind diferite variatii ale expresiilor?
  4. Te-ai simti in siguranta furnizand informatiile de pe cartea de credit acestui site?
  5. Articolul contine greseli de ortografie, stilistice sau de continut?
  6. Subiectele site-ului au o curgere naturala data de interesul real al cititorilor, sau acel site incearca sa genereze continut incercand sa ghiceasca ce ar putea sa se claseze bine in motoarele de cautare?
  7. Articolul prin continutul sau ofera  informatii, cercetari sau analize originale?
  8. Pagina site-lui ofera o valoare substantiala in comparatie cu alte pagini ale altor site-uri similare?
  9. Cat de mult control al calitatii se efectueaza asupra continutului?
  10. Site-ul este impartial afisand toate punctele de vedere ale unei stiri?
  11. Site-ul este o autoritate recunoscuta pe acel topic?
  12. Continutul este produs in cantitate mare de diferiti autori sau este impartit intr-o retea mare de site-uri ale caror pagini individuale nu primesc o atentie si mentenanta potrivite? (Aceasta intrebare, daca este inclusa in modul de lucru al algoritmului afecteaza foarte mult pe scriitorii de articole pe diferite teme de nisa, care aveau continut prin mai multe banci de articole pentru a obtine link uri catre site-ul principal)
  13. Articolul a fost editat bine sau pare neingrijit si produs in graba?
  14. Pentru cautarile legate de sanatate ai avea incredere in informatiile de pe site?
  15. Ai recunoaste acel site ca pe o sursa cu autoritate atunci cand l-ai auzi pronuntat?
  16. Articolul ofera o descriere completa si amanuntita a subiectului?
  17. Articolul contine analize profunde si informatii interesante care trec de evident?
  18. Aceasta pagina este una pe care ai salva-o in semne de carte (bookmark) sau ai distribui link-ul prietenilor apropiati?
  19. Articolul are un numar excesiv de anunturi care distrag, sau interfereaza cu continutul principal?
  20. Te-ai astepta sa gasesti articolul tiparit intr-o carte sau revista?
  21. Articolele sunt scurte, fara substanta sau le lipseste continutul util?
  22. Paginile sunt produse cu mare atentie pentru detalii ?
  23. Utilizatorii ar putea fi nemultumiti cand ar vedea pagini din acel site?

Un alt set de sfaturi de la chiar echipa Google se refera la raportul dintre continut si reclama pe pagina. Iata cum ne sugereaza ei sa analizam paginile site-ului

  1. Deschideti site-ul intr-o fereastra noua a browserului
  2. Mariti fereastra in asa fel incat sa ocupe (1024×768) (multe monitoare moderne depasesc aceasta rezolutie)
  3. Dezactivati toate toolbar urile inutile ale browserului si setati fontul de afisare la mediu sau normal.
  4. Navigati pana la inceputul paginii
  5. Site-ul este acceptabil pentru Google dupa noile update-uri daca suprafata ocupata de anunturi este mai mica sau egala cu suprafata ocupata de continut