Etichete

, , ,

Ti s-a intamplat sa ”prinzi” cateva versuri dintr-o melodie și să îți placă atât de mult, dar  ”sadicii” de la radio nu îi spun numele? Mie mi s-a întamplat de câteva ori asta. Soluția pentru a afla numele melodiei a fost fie să intru pe pagina radio-ului respectiv (daca are) și să văd fie în topurile lor fie să caut pe undeva pe pagină o zonă cu ce se difuzează acum ca la radio guerrila. Iar dacă nu au nici pagină de net, să caut prin google cu acele câteva cuvinte pe care le-am reținut.

Am văzut că ultima variantă nu e cea mai bună, pentru că este cea mai consumatoare de timp, iar de multe ori cuvintele pe care le rețin nici măcar nu returnează vreun rezultat care să aibă legătură cu vreo melodie.

Atunci am început să caut dacă există directoare sau baze de date precum IMDB dar pentru muzică. Și așa am găsit 5 care mi se par cele mai utile. Iată mai jos care sunt:

  1. allmusic
  2. gracenote
  3. webmusicdb
  4. imud
  5. musicbrainz

 

Prefer allmusic pentru că mi se pare mai ușor de folosit. Vă las și pe voi să vă găsiți melodiile preferate prin intermediul acestor baze de date.